Kod 7 zwany „Kod Przywództwa” reprezentuje rolę przewodnictwa oraz kierowania innymi w harmonijny sposób. Energia tego Kodu dotyczy przywództwa opartego na wspólnej wizji i odpowiedzialności za grupę. Kod 7 wskazuje na to, że przywództwo oparte na harmonii, szacunku i odpowiedzialności jest kluczem do sukcesu, szczególnie w sytuacjach, gdy potrzebne są jedność i wspólna wizja.
Kluczowe cechy Kodu 7:
Przywództwo oparte na współpracy: Osoby z aktywnym Kodem 7 często mają naturalną zdolność do przewodzenia, ale ich styl polega na wsparciu, inspirowaniu i prowadzeniu innych w zgodzie z potrzebami grupy, a nie na dominacji.
Znaczenie roli w grupie: Kod 7 odnosi się do przewodnictwa, które jest skuteczne tylko wtedy, gdy służy wspólnym celom i potrzebom grupy, a nie egoistycznym ambicjom.
Mądrość zbiorowego działania: Energia Kodu 7 podkreśla, że prawdziwe przywództwo polega na rozumieniu odpowiedzialności za wspólnotę, a także na umiejętności kierowania zespołem w sposób, który przynosi korzyści wszystkim jego członkom.
Hierarchie i Podziały: Kod 7, podobnie jak Kod 31, stawia pytania, dotyczące tego, jak w naszych firmach, grupach, organizacjach, społeczeństwie tworzą się hierarchia, jak też tworzą się podziały między ludźmi.
Wyzwanie: Czasem Kod 7 przejawia się jako potrzeba narzucania swojego zdania innym, wymuszania posłuszeństwa itp.
Typy Liderów: Kogo wybieramy na liderów? Jaki typ przywództwa reprezentuje dany lider? Jakie powinien mieć cechy? Czy Lider i hierarchia buduje Podziały w grupie czy służy celom wszystkich członków i ogółu? Czy liderzy stawiają interes ogółu ponad interes własny? Pytania te wydają się „odległe”, bo nie każdy interesuje się polityką lub biznesem. Jednak Kod 7 na ogromny wpływ na nasze poczucie bezpieczeństwa i dobrostanu.
Rola Kodu 7 w Kanale 7-31
Kod 7 Jest częścią Centrum G (Naszego Ja). Wraz z Kodem 31 (Centrum Gardła) tworzą „Kanał Prowadzenia i Lidera”. Osoby mające ten Kanał, czują silną potrzebę przewodzenia grupie. Przewodzenie to ma taki charakter, by być przykładem, przewodnikiem i naturalnym autorytetem, słuchać innych i na tej bazie wyznaczać kierunek. Czasem jednak, cecha ta przejawia się jako potrzeba narzucania swojego zdania innym, wymuszania posłuszeństwa itp.
W I Ching 7. hexagram nosi nazwę „Armia”. Symbolizuje on organizację, porządek oraz przywództwo, które są niezbędne do skutecznego działania w trudnych sytuacjach. Hexagram ten podkreśla znaczenie zbiorowej współpracy i mądrego przewodnictwa, sugerując, że sukces zależy od dyscypliny, lojalności oraz dobrze zorganizowanej grupy, która działa zgodnie z określonym planem.
Kod 7 prowadzi nas od Cienia Podziału, przed Dar Prowadzenia do Shiddi Cnoty.
CIEŃ 7 – PODZIAŁ
Cień Podziału wywiera ogromny wpływ na strukturę społeczną, gospodarczą i polityczną, „dzieląc” społeczeństwo na różne grupy, klasy, kasty itp. Ten Cień nie tylko prowadzi do powstawania hierarchii społecznych ale także kształtuje nasz sposób myślenia, sprawiając, że obserwujemy świat w kategoriach podziałów i dominacji. Takie podejście wydaje nam się naturalne i oczywiste. My lub Oni, nasz kraj przeciwko innemu, ten klub sportowy przeciwko tamtemu, itp.
Myślenie to jest głęboko zakorzenione w naszych genach i w naszej psychice, programując nas do poszukiwania liderów oraz do akceptowania kogoś w roli lidera. Co za tym idzie, traktujemy siebie jako podwładnego jakiegoś lidera, przywódcy, kierownika, szefa, bosa, hierarchy itp. Oddajemy swój wewnętrzny autorytet innym ludziom.
Cień Podziału jest również związany z wyborem przywódców i sposobem, w jaki funkcjonuje obecna władza. Osoby reprezentujące Cień Podziału często uważane są za naturalnych liderów, ponieważ posiadają cechy, które tworzą z nich autorytety w danych dziedzinach. Ludzie wybierają zaś liderów na podstawie pożądanych przez nas cech, które mają nam zagwarantować sprawiedliwość, bezpieczeństwo i dobrobyt itp. Niestety, te oczekiwania często nie są spełniane. Wypowiadane przez liderów opinie nie gwarantują, że będą oni „dobrymi liderami”.
W polityce, Cień Podziału prowadzi do manipulacji, korupcji i walki o władzę, zamiast do służby społeczeństwu i dobru wspólnemu.
Wielu przywódców, niestety, działa z motywacji czysto osobistych. Bardziej interesują ich własne interesy i samo pragnienie władzy, niż troska o dobro innych. Takie podejście liderów utrzymuje podziały społeczne i funkcjonujące powszechnie hierarchiczne struktury.
Cień Podziału manifestuje się w różnych obszarach życia, a szczególnie w biznesie, w polityce i w religiach.
Obecny świat biznesu jest „głęboko opanowany” przez Cień Podziału. Sprawia to, że hierarchie w świecie biznesu są prawie powszechne, a decyzje są podejmowane zgodnie z zasadami władzy, dominacji i kontroli. Hierarchie i podziały są utrwalone jako niezawodne sposoby budowania dyscypliny i koncentracji na realizację celów. To zaś zawsze prowadzi do pewnego poziomu braku zaufania, współpracy i równości w miejscach pracy.
Warto zauważyć, że Cień Podziału nie jest ogólnie reprezentowanym modelem działania świata polityki i biznesu. Istnieją, rzadkie co prawda, przykłady prawdziwego przywództwa, które przekraczają te podziały i dążą do jednoczenia ludzi wokół wspólnych celów i wartości. Postawy takie pojawiają się głównie w chwilach „szczególnego znaczenia” i np. zrywów narodowych (czasy Solidarności i rola L. Wałęsy, rola Churchila w czasie WWII itp.).
Dopóki nie osiągniemy wyższej częstotliwości w opartej na Prowadzeniu (Dar tego Kodu), i Cnocie (Siddhi), hierarchie i podziały będą powszechne, utrzymując społeczeństwo w stanie rozproszenia i Podziałów.
Cień Podziału może przejawiać się na dwa sposoby, w sposób reaktywny lub represyjny.
Osoby o represywnej naturze tego Cienia, ukrywają swoje predyspozycje przywódcze i nie wykorzystują w pełni swojego potencjału. Cierpią na frustrację i niezadowolenie, ponieważ nie udaje im się zrealizować swoich ambicji i aspiracji, co może prowadzić u nich do konfliktów i napięć wewnętrznych.
Z kolei osoby o reaktywnej naturze wykorzystują swoją przywódczą pozycję w sposób dyktatorski, nadużywając swoją władzę i manipulując innymi dla osiągania własnych korzyści. Ich działania prowadzą do pogłębiania Podziałów oraz wzmacniania struktur hierarchicznych, co hamuje rozwój jednostek i organizacji.
Oto kilka pytań, które pomogą mi zrozumieć, czy jestem pod wpływem Cienia Podziału:
1. Czy często zauważam, że dzielę ludzi na „swoich” i „obcych”? Czy oceniam innych na podstawie różnic, takich jak poglądy, styl życia czy przekonania?
2. Czy mam tendencję do tworzenia konfliktów lub wprowadzania napięć w grupach? Czy moje działania lub słowa prowadzą do rozłamów między ludźmi?
3. Czy trudno mi zaakceptować, że różnorodność i odmienność mogą być wartością? Czy często czuję opór wobec innych sposobów myślenia lub bycia?
4. Czy mam skłonność do izolowania się od ludzi, którzy mają inne przekonania niż ja? Czy unikam sytuacji, w których muszę się konfrontować z odmiennymi opiniami?
5. Czy czuję, że potrzebuję kontrolować sytuacje, aby nie stracić poczucia bezpieczeństwa? Czy podświadomie dzielę ludzi na tych, których mogę kontrolować, i tych, którzy mnie niepokoją?
6. Czy często tworzę kategorie lub schematy, aby zrozumieć otaczający mnie świat? Czy opieram się na sztywnych podziałach, aby czuć się pewniej w relacjach i sytuacjach?
7. Czy trudności w komunikacji z innymi wynikają z mojej potrzeby „bycia w opozycji”? Czy mam skłonność do budowania swojej tożsamości poprzez sprzeciwianie się innym?
Odpowiedzi na te pytania mogą pomóc mi zobaczyć, czy działam pod wpływem Cienia Podziału, czyli energii, która tworzy rozłamy, zamiast promować jedność i zrozumienie w relacjach i sytuacjach życiowych.
DAR 7 – PROWADZENIE
Dar Prowadzenia to zdolność do pomagania innym w odnalezieniu ich własnych ścieżek życiowych, zamiast narzucania im własnej woli. Opiera się na ideale służby, gdzie liderzy działają na rzecz umocnienia jednostek i organizacji. Jest to również reprezentacja demokratycznego systemu, gdzie władza wynika z wyboru ludzi i służy ich potrzebom.
Osoby posiadające ten Dar są wspaniałymi słuchaczami i pomagają innym dostrzegać ich umiejętności i talenty.
W społeczeństwie, gdzie coraz częściej rozumie się potrzebę zrównoważonego rozwoju, Dar Prowadzenia staje się coraz bardziej istotny, zwłaszcza w biznesie i organizacjach, gdzie podejście oparte na służbie zyskuje na znaczeniu.
W biznesie, Dar Prowadzenia jest widoczny w przywództwie opartym na współpracy i służbie, który stawia na rozwój jednostek oraz zespołu, jako całości. Przykładem może być firma technologiczna, która promuje kulturę otwartości i innowacji, gdzie liderzy nie tylko słuchają opinii pracowników, ale także angażują ich w proces podejmowania decyzji. Taka firma organizuje regularne spotkania, gdzie każdy ma możliwość dzielenia się pomysłami i opiniami, co prowadzi do lepszych rozwiązań i głębszego zaangażowania pracowników.
W polityce, Dar Prowadzenia obserwujemy w przywództwie, które stawia na dialog i współpracę z obywatelami, zamiast na jednostronne narzucane decyzje. Na przykład, polityk prowadzi kampanię wyborczą opartą na konsultacjach z lokalną społecznością i ma za cel uwzględniania ich potrzeb i opinii w programie politycznym. Po objęciu urzędu, kontynuuje dialog z obywatelami poprzez regularne spotkania, konsultacje społeczne i otwarte fora dyskusyjne, aby zapewnić transparentność i uczestnictwo obywateli w procesie decyzyjnym.
Przykłady te pokazują, że Dar Prowadzenia może przynosić korzyści zarówno w biznesie, jak i w polityce, poprzez promowanie otwartej i kultury organizacyjnej oraz podejście oparte na współpracy i dialogu ze wszystkimi interesariuszami.
MISTRZOSTWO (SHIDDI) – CNOTA
7-me Siddhi Cnota, jest wzorcem obecnym w każdym z nas, symbolizującym potencjał do własnego rozwoju i a przez nasz rozwój również do naprawy świata wokół nas. To stan, w którym prawdziwe przywództwo i Cnota są ze sobą ściśle związane, prowadząc do wizjonerskiego i w pełni etycznego kierowania. Przywództwo, oparte na częstotliwości tego Siddhi, przyciąga uwagę swoją czystością i inspiruje innych do podobnych postaw.
W tradycjach mistycznych i filozoficznych, Cnota jest interpretowana jako wyraz wzrostu świadomości i bezinteresownego oddania. Siddhi to tworzy podstawę do transformacji i naprawy społeczeństwa, prowadząc do społeczeństwa opartego na współpracy, szacunku i równości. Hierarchia ustępuje miejsca harmonii, a każdy człowiek ma dostęp do podstawowych potrzeb i jest traktowany z godnością. To wizja przyszłości, do której powinniśmy dążyć, aby stworzyć bardziej sprawiedliwy i harmonijny świat.
Droga od Podziału przez Prowadzenie do Cnoty, prowadzi do tego, że wspólnie możemy naprawić nasz świat i przynieść dobrobyt wszystkim istnieniom na Ziemi.