Kod 19 dotyczy naszej wrażliwości emocjonalnej i odgrywa kluczową rolę w budowaniu relacji międzyludzkich. Osoby z tym Kodem starają się zaspokoić swoje materialne i emocjonalne potrzeby budując relacje z innymi. Kod ten jest głęboko zakorzeniony w naszych fizycznych, emocjonalnych i duchowych potrzebach. Osoby z tym Kodem mają zdolność dostrzegania subtelnych potrzeb w relacjach i dążą do zaspokojenia tych potrzeb, zarówno swoich, jak i innych. Wrażliwość i empatia, które niesie ten Kod, mogą prowadzić do tworzenia wspólnot, w których każdy czuje się zaopiekowany i wspierany. Wrażliwość ta może nieść szereg wyzwań, związanych z budowaniem własnych, zdrowych granic w relacjach.
Oto kluczowe aspekty Kodu 19:
Potrzeba i Wrażliwość: Kod 19 jest ściśle związany z potrzebami fizycznymi, emocjonalnymi i duchowymi. Osoby z tym Kodem są szczególnie wrażliwe na potrzeby własne oraz innych osób w ich otoczeniu. Ich energia często koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb społecznych, takich jak bezpieczeństwo, zasoby materialne, wsparcie emocjonalne czy duchowe połączenie. Na wyższym poziomie rozwoju, Kod 19 daje możliwość bycia niezwykle empatycznym i wrażliwym na potrzeby innych. Prowadzić do roli naturalnego opiekuna, który z oddaniem wspiera i zaspokaja potrzeby swojej społeczności. Dzięki tej wrażliwości osoby te są w stanie dostrzegać ukryte emocje i subtelne potrzeby w otoczeniu, co czyni ich doskonałymi mediatorami, doradcami czy uzdrowicielami.
Wrażliwość na Zależność i Wsparcie: Osoby z Kodem 19 mają wrodzoną potrzebę przynależności do grupy lub wspólnoty. Są wyczulone na to, kiedy inni ich potrzebują, a także same mogą odczuwać pragnienie wsparcia i opieki. Pragną współpracy i harmonii, a ich energia koncentruje się na dbaniu o bliskich, rodzinę czy społeczność.
Transformacja Poprzez Potrzeby: Kod ten jest związany z ewolucją społeczną i duchową. Na niższych poziomach przejawia się w potrzebach przetrwania – fizycznego czy emocjonalnego – podczas gdy na wyższych poziomach wyraża się w poszukiwaniu duchowej więzi z życiem, naturą i wszechświatem. Osoby z Kodem 19 szukają połączenia z czymś większym niż oni sami, np. poprzez duchowość, religię czy naturę.
Duchowe potrzeby : W swojej duchowej ekspresji, Kod 19 reprezentuje dążenie do połączenia z boskością lub naturą. Jest to Kod, która inspiruje do odkrywania głębszego sensu życia i poszukiwania wspólnoty opartej na wspólnych wierzeniach, wartościach lub praktykach duchowych.
Wyzwania: Uległość i Zależność: Kod 19 niesie ryzyko nadmiernego uzależnienia od innych lub oczekiwanie, że inni zaspokoją nasze potrzeby. Prowadzi to do uciekania się do kompromisów lub nadmiernej uległości, aby zdobyć wsparcie od innych, którego potrzebujemy.
Kod 19 i Kanał 19-49: Rewolucja Emocjonalna
Kod 19 jest częścią Kanału 19-49, zwanego Kanałem Syntezy. Kanał ten reprezentuje związek między podstawowymi potrzebami a reakcjami emocjonalnymi, w związku i ich zaspokajaniem. Kod 49, który łączy się z Kodem 19, odpowiada za zmiany emocjonalne i rewolucje społeczne. Kanał ten odzwierciedla dążenie do sprawiedliwości i równowagi w relacjach międzyludzkich, a także do budowania systemów, które służą całej społeczności.
W I Ching 19. hexagram nosi nazwę „Zbliżenie”. Symbolizuje on proces zbliżania się do innych oraz budowania relacji, w szczególności poprzez otwartość i szacunek. Hexagram ten podkreśla znaczenie współpracy i umiejętności dostosowania się do sytuacji, sugerując, że bliskość i harmonia w relacjach mogą przynieść korzyści zarówno jednostce, jak i grupie.
Cień, Dar i Shiddi opisuje trzy różne stany relacji międzyludzkich w związku z Kodem 19. Najtrudniejszy, oparty na lęku Cień to Współzależność, uleczony z „Cienia” Dar, to Wrażliwość i Mistrzostwo (Shiddi), to Ofiara.
CIEŃ WSPÓŁUZALEŻNIENIE
Cień Współuzależnienia to niezdrowy wzorzec relacji, w którym polegamy na zewnętrznych osobach, często autorytetach (np. partnerzy, rodzice, dzieci, przyjaciele) w celu zaspokojenia swoich własnych niespełnionych (uświadomionych lub nie) potrzeb emocjonalnych. Przejawia się to jako potrzeba utrzymania bliskiej relacji, często prowadząca do manipulacji i dramatyzmu. Represyjna natura współzależności często przybiera formę trzymania się relacji, nawet jeśli one są toksyczne i trudne, z obawy przed byciem samotnym.
Nasze relacje jako szansa na uzdrowienie naszych Cieni i naszych Ran.
Musimy mieć świadomość, że wszystkie nasze relacje, szczególnie te bliskie, mają na celu pomóc nam uleczyć nasze rany z dzieciństwa, nasze Święte Rany, z którymi się rodzimy. Kluczowe jest, by przyjrzeć się dokładnie dynamice naszych kluczowych relacji.
Warto odpowiedzieć sobie na pytania:
- Jakie emocje wnoszą te relacje do naszego życia? Czy nas wzmacniają, czy odbierają nam energię i chęć życia.
- Czy to co wnosimy do relacji i to co otrzymujemy jest w równowadze?
- Czy jesteśmy w stanie zaakceptować nasze relacje i osoby z tych relacji takie jakie są, bez oczekiwań, bez projekcji, widząc bliskie nam osoby jako takie, jakie prawdziwie są, a nie takie, jakie byśmy chcieli, by były.
Nasze relacje to dla nas prawdziwa szkoła życia. Ucieczka z relacji, zostawienie partnera, bez dogłębnego poznania całej dynamiki danej relacji, rozpoznanie tego, co nas do tej relacji „przyciągnęło”, przejście przez własną pracę z Cieniem związanymi z relacją (w tym z własną Świętą Raną), to zmarnowana szansa na własne uleczenie.
Często się zdarza, że kolejny partner, niesie identyczną lekcję, w wielu przypadkach jest ona jeszcze trudniejsza lub nawet bardziej dramatyczna (tzw. syndrom żony alkoholika – ten następny mąż miał być taki porządny, a nie dosyć, że to alkoholik, to jeszcze przemocowy..)… Tak się objawia Cień Współuzalżnienia w ekstremalnym wymiarze.
Warto mieć świadomość, że nasze życie to rodzaj „szkoły”. Rodzimy się, by doświadczać, rozwijać się, rosnąć, stawać się niezależnymi, zrozumieć „dynamikę tego Świata” i naszą w nim rolę. Zanim się rodzimy, wybieramy swoje życia, doświadczenia, główne osoby, z którymi musimy coś przeżyć, umawiamy się na konkretne przeżycia i sytuacje. Cały mechanizm pięknie opisany jest w książce „Wędrówka dusz”. Bardzo ją polecam. Książka tłumaczy „nasz świat”, nasze doświadczenia, sens lekcji życiowych, uzależnień i Współuzależnień. Wszystko to, to nasza droga do zrozumienia, do podniesienia wibracji, wyjścia z Ceni, osiągnięcia Darów i Shiddi.
Oto kilka pytań, które mogą pomóc rozpoznać u siebie Cień Współzależności:
1. Czy często czuję, że potrzebuję aprobaty innych, aby czuć się wartościowym lub spełnionym?
– Zastanów się, czy Twoje poczucie własnej wartości zależy od opinii innych osób.
2. Czy mam trudności z podejmowaniem decyzji bez wsparcia lub porad innych?
– Oceń, czy czujesz się niepewnie lub bezradnie, kiedy musisz podjąć samodzielnie ważne decyzje.
3. Czy często staram się zadowolić innych, nawet kosztem własnych potrzeb i pragnień?
– Przeanalizuj, czy często rezygnujesz z własnych priorytetów, aby spełniać oczekiwania innych.
4. Czy odczuwam silny lęk przed byciem samotnym lub odrzuconym?
– Pomyśl, czy strach przed samotnością wpływa na Twoje zachowanie w relacjach z innymi.
5. Czy zdarza mi się używać poczucia winy, manipulacji lub dramatyzmu, aby utrzymać relację?
– Zastanów się, czy czasami stosujesz te strategie, aby zapewnić sobie uwagę i wsparcie od innych.
6. Czy często czuję się emocjonalnie wyczerpany lub przytłoczony przez potrzeby innych ludzi?
– Oceń, czy obciążenie emocjonalne związane z dbaniem o innych wpływa negatywnie na Twoje samopoczucie i zdrowie.
DAR 19- WRAŻLIWOŚĆ
Dar Wrażliwości dotyczy przede wszystkim relacji ze sobą samym. Prawie wszyscy pochodzimy z rodzin, które nie zapewniały nam takiego wsparcia, jakiego potrzebowaliśmy w dzieciństwie. Zobaczenie siebie w prawdziwym świetle. Zobaczenie swojego własnego wewnętrznego dziecka, zobaczenie jego potrzeb. Zajęcie się tymi potrzebami. Bycie wrażliwym i opiekuńczym w stosunku do siebie.
Zobaczenie swoich Cieni, swoich Darów, swoich wyzwań i obszarów gdzie czujemy się spełnieni. Zobaczenie swoich potrzeb, bycie ze sobą szczerym.
Czy moje potrzeby rzeczywiście są spełniane, czy odkładam je na przyszłość? Jeśli potrzeby dotyczą relacji, czy potrafię o nich rozmawiać i je komunikować drugiej stronie?
Kluczowe aspekty Daru Wrażliwości
Wrażliwość w relacjach z innymi :Wrażliwość w relacjach, oznacza osiągnięcie zdrowej emocjonalnej niezależności, która pozwala na dostrojenie się do energii otoczenia innych ludzi, bez czucia się przytłoczonym. Jest to stan, w którym można czerpać energię i radość z obecnej chwili, zamiast poszukiwać ich w współzależnych relacjach.
Równowaga dawania i brania w relacjach: Każda relacja oparta jest na pewnego rodzaju wymianie energii. Gdy jesteśmy w relacji, coś z nich „bierzemy”, coś też do niej wnosimy. Dbamy o zaspokojenie własnych potrzeb i pomagamy innym, zaspokajać ich potrzeby. Wymiana energii między stronami relacji jest utrzymana w równowadze. Oczywiście mogą być okresy, gdy szale się przechylają, ale po jakimś czasie wracają do równowagi. Możemy być w bardzo głębokiej relacji, ale ciągle jest ona w pewien sposób „niezależna”. Nasz humor i samopoczucie nie zależą od stanu emocjonalnego drugiej strony.
Gdy np. druga strona np. przeżywa ciężkie chwile, jesteśmy z nią, dajemy nasze wsparcie, jeśli jesteśmy poproszeni o pomoc, staramy się pomóc, ale nie jesteśmy przytłoczeni stanem drugiej osoby. Podobnie to działa w drugą stronę. To że, mam cięższe chwile nie wpływa na dobrostan drugiej strony.
Wrażliwość na życie zwierząt, na naszą dietę i na nasz sposób odżywiania: Dar Wrażliwości często przejawia się jako wrażliwość dotyczącą życia zwierząt, a szczególnie w zakresie tematu naszego odżywiania i naszej diety. Często jesteśmy wrażliwi na informacje o bezdomnych psach i kotach. Jesteśmy też wrażliwi na to, jak w obecnych czasach przemysł spożywczy traktuje zwierzęta, w jakich warunkach żyją, jak są traktowane, jak się męczą… To bardzo trudny temat. Jest znany powszechnie, choć panuje w koło niego pewnego rodzaju „tabu”.
Czy nasza wygoda, chęć zaspokojenia swoich potrzeb (mleczko, mięsko, wędlinka)… jest ważniejsza od wrażliwości na, to co się dzieje dzieję, w związku z produkcją „zwierzęcą”?… Wrażliwość na życie zwierząt, prowadzi do wegetariańskiej lub wegańskiej diety.
SHIDDI 19 – OFIARA
Ofiara to najwyższy stan relacji, gdzie rezygnujemy z własnej niezależności na rzecz wyższej wizji i harmonii w związku lub z innymi istotami. To akt pełnego oddania się kolektywowi, prowadzący do głębokiego połączenia i wzajemności ze wszystkim, co żyje.
Ofiara niższej energii na rzecz wyższej : Ofiara powinna się zacząć od wymiaru indywidualnego. Chodzi o relację ze sobą samym, a szczególnie poświęcenie jakiegoś swojego niższego aspektu na rzecz wyższego aspektu.
Gdy przyjrzymy się sobie, każdego dnia możemy zauważyć swoje zachowania, które są oparte o niskie energie i wibracje (np. nasze uzależnienia, nasze zaniedbania itp.) obszary, które wiemy, że możemy i powinniśmy „w sobie poprawić”, nad czym mamy pracować. Możemy wtedy złożyć z nich ofiarę na rzecz „wyższego dobra” lub czegoś, na czym nam bardzo zależy. Np. nie jem tego co mi nie służy, a zamiast tego, poćwiczę lub pójdę na spacer. Np. nie będę spędzał czasu w internecie, a zamiast tego spędzę więcej czasu z dziećmi itp.
Droga Ofiary opisanej powyżej to droga małych kroków.